loading...
مجموعه طنز
یگانه بازدید : 95 یکشنبه 01 فروردین 1395 نظرات (0)

یکی از مناطق زیبا و گردشگری بروجرد تپه چغا میباشد.

تپه چغا در کنار پارک فدک قرار دارد. اگه میخواهید تفریحی توپ انجام بدید به تپه چغا و پارک فدک بیایید.هتل چهار ستاره زاگرس در بالای تپه قرار دارد.این تپه با تزییناتی که انجام شده است خیلی زیباست.اگه در بالای تپه قرار بگیرید کل شهر بروجرد را میبینید.این تپه هم مسیر ماشین و هم پله برا بالا رفتن را دارد.

یگانه بازدید : 73 شنبه 29 اسفند 1394 نظرات (0)

                                                             بسم الله الرحمن الرحیم

قسمت اول

    در زمان های گذشته یک بیرمرد ثروتمند در دهکده بیکو زندگی میکرد.تنها او در دهکده ثروتمند بودو

 

او به فقرا کمک میکرد تا زمانی رسید که دیگر فقیری در انجا نبود.یک دهکده با انها دشمن بود که میخواست

 

به بیکو حمله کنند

 

اسم مرد ثروتمند بیکو بای بودو او رییس بیکو نیز بوداو از مشاورش برسید که دهکده قزل درجه موقیعتی

 

قراردارد.او گفت فرماندار قزل قرار است به ما حملهذ کند.تعداد ارتش قزل23000هزار نفر استکه با فرمانداری فو متحد است وفرمانداری فوز

 

حداقل برای این جنگ 2000سرباز به قزل خواهد داد ولی ارتش ما15000هزار نفره.ریسس بیکو

 

نامه ای به قزل داد و گفت ما یک خواسته ازتو قبول میکنیم که بیکو و قزل متحد بشوند.

 

فرماندار قزل قبول کرد500000هزارکیسه نمک به قزل داد.

 

ریسس بیکو بای بسری داشت به نام سیو که دشمنی سختی با قزل داشت به همین دلیل

 

او به همراه 8تا ازیاراش به قزل رفت تا اطلاعاتی درمورد قزل به دست بیاورند.............

 

سبس سیو به بیکو بازگشت.ناگهان خبررسید که فرمانداری قزل میخواهد با  فرمانداری بیکو وارد جنگ بشوند.

 

به همین دلیل بای به وزیرش بیرو خواست که 2000 سرباز به سیو بدهدتا با حمله ای غافلگیرانه دشمن رانابود کند.

 

سیو رفت وبا ارتشی که که2500نفر بودند و مسولیت تدارکات قزل را داشتند حمله کرد و انهارا نابود کرد.

 

سیو محصولات را به بیکو اورد..............

 

                                                  بایان قسمت اول

 

این داستان به مدت 5شب هرشب ساعت23 برایه شما عزیزان نوشته خواهد شد.

 

لطفا نظرات خودتان را بنویسید تا ضعف هایه خودمان را بوشش دهیم

majmoetanz.rozblog.com

یگانه بازدید : 62 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

http://s7.picofile.com/file/8243957600/%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%B5%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A8.mp3.html              دانلود اهنگ بسیار زیبا جواد صیر ایوب>>>>>>اقا اکه گوش ندید باختید>لطفا نظرات خودتونو بفرستید>><لین اهنگ فارسی ذر عروسی ها خوانده میشه

یگانه بازدید : 85 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

 

مناظره ی بین زیست شناس منکر خدا، "ریچارد داوکینز" و مسیحی متخصص ژنتیک،"فرانسیس کالینز"

 

 

 

نظریات هارون یحیی در باره تئوری داروین

 

 

 

استاد بزرگوار آقای هارون یحیی در کتاب خود تحت عنوان نیرنگ تکامل به برسی مفصل تناقضات تئوری داروین می پردازند.

 

همچنین شما می توانید در این لینک و در این لینک و در این لینک به سه کتاب دیگر آقای هارون یحیی که به دلایل رد تئوری داروین می پردازند را دسترسی داشته باشید.(این سه کتاب به زبان انگلیسی هستند)

 

 

 

دانلود فیلم سقوط تئوری تکامل از هارون یحیی

 

فیلم سقوط علمی تئوری داروین از هارون یحیی بخش 1 2 3 4

 

 

 

فیلمی از هارون یحیی در باره شگفتی های خلقت انسان(جنین شناسی)

 

 

 

آخرین طبلی که دارویینیست ها بر آن می کوبند پروزه ژنوم انسان.

 

طرح نقشه‌برداری و تعیین توالی کل ژنوم انسان اولین بار در سال ۱۹۸۴ در کنفرانسی در Alta Uta عنوان شد. تأمین قسمتی از بودجه این پروژه را دپارتمان انرژی آمریکا به عهده گرفت و در سال ۱۹۸۸ کنگره آمریکا رسماً اجرای پروژه ژنوم انسانی را از سال ۱۹۹۱ به مدت ۱۵ سال تصویب کرد. در این سال انسیتو بهداشت ملی آمریکا (NIH) نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد. بزودی کشورهای انگلیس ،فرانسه، آلمان و ژاپن نیز به این پروژه پیوستند. در سال ۱۹۹۸ سازمان ژنوم انسانی (HUGO ) ایجاد شد. تعیین توالی بیش از ۹۰ % ژنوم انسان در فوریه سال ۲۰۰۱ به پایان رسید.اما هنوز بسیاری از ژنهای انسان شناسایی نشده اند.

 

دانلود فایل تصویری سخنان دکتر فریدون صحافی در باره پروژه ژنوم انسان

 

برای دانلود این فایل بصورت صوتی بروی این لینک کلیک کنید.

 

نوع دوستی در طبیعت

 

نظریه ی داروین بر پایه ی این عقیده بنا شده است که همیشه گونه ی غالب گونه ی مغلوب را از بین می برد و گونه های ضیعف همیشه توسط گونه های وی از بین می روند بر پایه ی همین اساس کشورهای غربی به خود اجازه می دادند مردم را در کشورهای آفریگایی و در زمان های قبل از آن سرخپوست ها را از بین ببرند و این نظریه دست آویزی برای قدرتمندان شد.در حالی که آفریگایی ها از لحاظ هوشی وبدنی هیچ فرقی با انسان های سایر نقاط ندارند و در بسیاری از نقاط به درجات بسیار بالا دست یافته اند.

 

 

 

اما آیا می دانستید در طبیعت همیشه اینگونه نیست و نوعی دوستی بین حیوانات در طبیعت وجود داد؟

 

 

 

فیلم نوع دوست در طبیعت از استاد بزرگوار آقای هارون یحیی این مساله را شرح می دهد.

 

بدبختی هایی که تئوری داروین در قرن بیستم برای بشریت به ارمغان آورد

 

آیا می دانستید اکثر فاشیست های بزرگ قرن ما که باعث کشتار میلیون ها نفر شده اند به تئوری داروین اعتقاد داشتند؟

 

 

 

 

 

 

 

سخنان دکتر فریدون صحافی در باره ی بدبختی هایی که تئوری داروین در قرن بیستم برای بشر به ارمغان آورد

 

ادوین کانلین

 

«پرفسور ادوین کانلین زیست‏شناس دانشگاه پرینستون غالبا میگفت:

 

«احتمال پیدایش زندگی از تصادفات به همان اندازه است که در نتیجه حدوث انفجاری در یک چاپخانه، یک کتاب قطور لغت بوجود آید» من این بیان را بدون قید و شرط تأیید میکنم. من عقیده راسخ دارم که خدایی وجود دارد که جهان را خلق کرده و از آن نگهداری میکند... من خدا را خدایی (میدانم) که تمام کتب آسمانی از سوی وی نازل شده ودر آن کتاب خود را به عنوان خالق و صانع جهان به بشر شناسانده و راه مستقیم حقیقت را به او نشان داده است... من اجازه میخواهم تا از چگونگی تأثیر شیمی آلی که در تقویت ایمان من بسیار مؤثر افتاده شمه‏ای بیان کنم. ما وجود یک حکمت عالیه را برای خلقت طبیعت قبول میکنیم، والا باید بگوئیم که این جهان و طبیعت که ما آن را ادراک میکنیم، فقط و فقط در نتیجه تصادف بوجود آمده است. برای کسی که شگفتیها و رموز و نظم و ترتیب شیمی آلی را مخصوصا در اجسام زنده دیده است، تصور به وجود آمدن جهان در نتیجه تصادف بسیار دشوار و محال است. هر قدر ما ساختمان ذره را بیشتر مطالعه میکنیم و واکنش‏های این ذرات را بیشتر زیر نظر قرار میدهیم به همان اندازه روشن‏تر درمییابیم که یک عقل کل نقشه عالم طبیعت را طرح و با اراده و مشیت خود آن را خلق کرده است. این فکر نتیجه تجربه شخصی من است و غالب اوقات که در آزمایشگاه، میان اجسام بینهایت کوچک و فعل و انفعالات پیچیده و عجیب آنها کار میکنم، فکر عظمت و حکمت عالیه آفریدگار مرا مبهوت و متحیر میسازد. فعل و انفعالات سلول حیوانی به قدری عجیب و پیچیده است که اگر کوچکترین انحرافی در آنها روی دهد باعث بیماری حیوان میشود. واقعا عجیب است که سازمانی به پیچیدگی یک سلول حیوانی بتواند خودبخود به حیات و فعالیت خویش ادامه دهد. برای این کار حتما وجود پروردگار فوق‏العاده حکیمی ضرورت دارد. من هر قدر بیشتر در آزمایشگاهها به کار تجربی میپردازم، ایمانم راسختر و محکمتر میشود و نسبت به فکر و حال بعضی از همکاران بیدین خودم، در هر نقطه جهان که باشند، بیشتر میاندیشم. وضع آنها در نظر من معمایی شده است که چگونه با مشاهده این همه دلیل بارز، باز نمیخواهند به وجود صانع اقرار کنند. در حالیکه یک ماشین ساده ساخت بشری طراح و سازنده‏ای لازم دارد، چگونه ممکن است موجوداتی که هزاران مرتبه پیچیده‏تر و عجیب‏تر از آنند، صانعی نداشته باشند.» سخنان این دانشمند ، مربوط به برهان نظم است که به طورخلاصه نمی تواند یک مجموعه منظم حتی یک موجود بسیار کوچک به صورت تصادف و اتفاق به وجود آید ، بلکه به سازنده و خالق حکیم و دانا تعلق دارد و پذیرش تصادف در خلقت آن قدر بی دلیل است که مانند پذیرش به وجود آمدن یک کتاب فلسفی و عملی دقیق با انفجار یک کارخانه چاپ کتاب.

 

هرمون ها

 

هرمون ها موادی در داخل بدن هستند که به فعل و انفعال های شیمیایی داخل بدن سرعت می بخشند و بدون وجود آنها بدن از کار می افتد اگر هرمون ها در کار نباشند ساده ترین فر آیند های بدن گاهی تا میلیون ها سال بطول می کشد

 

تئوری داروین هیچ پاسخی برای چگونگی بوجود آمدن هرمون ها ندارد

 

چون اگر از لحظه ی اول حیات هرمون ها نبودند نیز هیچ امکان تکاملی وجود نداشت و ساده ترین عملیات سلول ها به اندازه حیات کره ی زمین بطول می کشید و فرصتی برای تکامل و حتی پیدا کردن قابلیت ساختن هرمون برای بدن نبود

 

 

 

آقای هارون یحیی در این کتاب به برسی هرمون ها و تناقض وجود هرمون ها با تئوری داروین می پردازند.

 

انفجار کامبرین(camberian explosion)

 

 

 

 

 

 

 

دورهٔ کامبرین حدود ۵۴۲ میلیون سال پیش آغاز شده و تا حدوداً ۴۸۸/۳ میلیون سال پیش ادامه داشته‌است.

 

 

 

دوره کامبرین نقش اساسی و مهمی در تاریخ حیات بر روی زمین ایفا می‌کند. زمانی که اغلب گروههای بزرگ جانوران اولیه در قالب فسیل ظاهر شدند. این حادثه گاهی (انفجار کامبرین) نامیده می‌شود به دلیل اینکه زمان کمی برای ایجاد آن طی شده‌است. در ابتدا تصور می‌شد که سنگهای این دوره حاوی اولین و قدیمی‌ترین فسیلهای جانوری است. در این دوره در مدت زمان کمی تعداد زیادی موجودات بوجود آمدند که هنوز هیچ زنجیره ای بین موجوداتی که این دوره پدید آمدند و موجودات دوره ی قبل وجود ندارد!وبصورت حلقه ی مفقوده باقی مانده است تعداد زیادی از دانشمندان خود متعجب هستند که چگونه در این مدت زمان کم در این مقیاس وسیع موجودات بوجود آمده اند درحالی که هیچ دلیلی مبنی بر تکامل این موجودات از موجودات دوره ی قبل وجود ندارد. و این خود یکی از دلایل رد نظریه ی تکاملی داروین است و تنها نظریه ی خلقت توسط یک خالق بزرگ در مورد این دوره صدق می کند.

 

 

آخرین نظ

یگانه بازدید : 138 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

 

ساده نیاز به حدود 1500 نوع پروتئین دارد که بطور جداگانه از یک دیگر فعالیت می کنند

 

 بخش دوم مشترک بودن ژن های انسان و میمون

 

 

 

همچنین مساله ی دیگری که توسط نیروی های داروینیست مطرح می شود این است که 96 درصد زن های انسان و میمون مشترک هستند(البته تا کنون کاربرد 98 درصد ژن های بدن کشف نشده است!)دکتر فریدون صحافی در این فایل به برسی این مطلب می پردازد و همچنین اشکالاتی را در مورد تعداد کروموزوم ها و تضاد آن با تئوری داروین را مطرح می کند:

 

بخش سوم تفاوت های ساختاری بین مغز انسان و میمون

 

در اواسط سال 2010 گروهی از دانشمندان ازدانشگاهLouisiana کالیفرنیا تحت نام Cognitive Evolution Group که بروی مغز انسان و میمون مطالعه می کردند اعلام کردند که تفاوت های ساختاری بین مغز انسان و میمون به قدری زیاد است که هر چقدر شواهد نظریه ی داروین احتمال این که انسان و میمون از نیای مشترک باشند را بیشتر می کند این تفاوت ها این احتمال را کمتر می کند.

 

در عرض 25 سال گذشته گرایش غالب در روانشناسی قوای ذهنی مقایسه‌ای، در جهت پیدا کردن تشابهات بین آدم و حیوان و بی‌اهمیت دانستن تفاوت‌ها به عنوان تفاوتی در مرتبه یک درجه و نه تفاوت بنیادین بوده است. در این مقاله محققین دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس مدعی شده‌اند که داروین اشتباه کرده است به این معنا که وجود پیوستگی بیولژیکی بین آدم وحیوان به همان اندازه گسستگی بنیادین بین ذهن آدم و حیوان را تحت الشعاع قرار داده است. آنها نشان داده‌اند که این گسستگی در ادراک بین انسان و حیوان عمیق‌تر از آنی است که حتی با اشاره به قدرت تکلم و وجود فرهنگ در یک جامعه انسانی راجع به آن صحبت شده است و مدلی برای قوای ذهنی انسان و حیوان ارائه داده‌اند که تخمینی از قدرت تشخیص نمادین یک سیستم توسط انسان و یا حیوان است.

 

 

 

بطور خلاصه نویسندگان این مقاله مدعی هستند که قوای استدلال منطقی آن چیزی است که بین انسان و حیوان آن گسستگی را ایجاد می‌کند.

 

 

 

این مقاله در 70 صفحه تحت عنوان Darwin’s mistake Explaining the discontinuity between human and nonhuman minds منتشر شده است که با کلیک بروی اسم آن می توانید آن را دانلود کنید.

 

فیلمی از هارون یحیی در باره ی پیچیدگی های ذهن انسان

 

ریچارد داوکینز

 

 

 

اطلاعریچارد داوکینز پس از مدتی درنگ و سر درگمی که نتوانسته به سوال جواب بدهد شروع به داستان بافی می کند.

 

 

 

کاهن اعظمِ تکامل‌، ریچارد داوکینز، خودش پذیرفته که هر سلول شامل اطلاعات کدبندی‌شده دیجیتالی است که اطلاعات موجود در آن‌، بیشتر از مجموعه سی جلدی دائره‌المعارف بریتانیکا است‌. او این را می‌پذیرد، با این‌حال معتقد است که باید انتظار داشت که افراد هوشمند باور کنند که کتاب پرحجمی چون دائره‌المعارف بریتانیکا در اثر یک تصادف به‌وجود آمده باشد!

برای دانلود فیلم کلیک کنید

یگانه بازدید : 85 جمعه 28 اسفند 1394 نظرات (0)

 

فسیل‌ها گواه بر تکامل می‌باشند!" این ادعایی بوده که دانشمندان با صدایی بلند عنوان می‌کردند. اما مشکلی که در مورد فسیل‌ها وجود دارد، این است که میان حیواناتی که فسیل‌ها گواه بر وجود آنها هستند، و حیوانات همنوعشان در عصر ما، هیچ فسیلِ میانی وجود ندارد، گویی حیوانات اولیه ناگهان به‌صورت حیوانات امروزی تحول و تکامل یافته‌اند. داروین نیز خود متوجۀ این نقصان در فرضیۀ خود بود، اما بر این باور بود که یک روز فسیل‌های میانی یافت خواهند شد. هنوز بعد از گذشت ۱۵۰ سال‌، فسیلی دال بر وجود حیوانات میانی و در حال تکامل یافت نشده است‌.

 

 

 

فسیل های زنده مدارک عدم تغیر در بدن جانداران

 

 

 

بخش اول آزمایش میلر

 

میلر این آزمایش، میلر قصد داشت یکی از مولکولهای آلی اولیه حیات (اسیدهای آمینه) را با فرآیندهای طبیعی خلق کند. به این منظور، وی مواد شیمیایی لازم را به طور خالص تهیه و طی مراحل متعدد، واکنش های شیمیایی را در آنها القا نمود.

 

همچنین وی پیش فرض های متعددی از جمله وجود محیط کاهشی (در برابر محیط اکسایشی فعلی) و... را نیز در نظر گرفت. به منظور وارد نمودن انرژی لازم برای واکنش ها که عمدتاً انرژیخواه بودند، از جرقه های الکتریکی (به عنوان جایگزین رعد و برق در زمین اولیه) استفاده کرد.

 

 

 

میلر پس از هر مرحله از آزمایشات، ترکیبات مورد نظر خود را از ناخالصی های موجود جدا می کرد تا برای مرحله بعد، مواد خالصی در اختیار داشته باشد. پس از انجام کلیه این مراحل وی توانست نوعی اسید آمینه را به طور خالص تولید نماید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا به اعداد و ارقام سالهایی که برای تکامل یک سلول لازم است دقت کنید!

 

 

 

پیچیدگی ساختار پوتئین ها

 

نتایج پژوهش ها مشخص می کند که برای بوجود آمدن حیات به تعداد حداقلا250-450 ژن برای هر سلول نیاز است.

علاوه بر این این تعداد برای میکروب انگلی است برای سایر سلول ها این عدد حداقلا به 1500 پروتئین صدق می کند.یعنی یک تک سلولی ساده نیاز به حدود 1

یگانه بازدید : 153 دوشنبه 14 دی 1394 نظرات (0)

علیرضا بیرانوند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پرش به: ناوبری، جستجو

علیرضا بیرانوند Alireza Beiranvand 2014.jpg

شناسنامه

نام کامل علیرضا صفر بیرانوند

زادروز ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۲(1992-09-22) ‏(۲۳ سال)[۱]

زادگاه خرم‌آباد, ایران

قد ۱٫۹۵ متر (۶ فوت ۵ اینچ)

پست دروازه‌بان

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی نفت تهران

شمارهٔ پیراهن ۱

باشگاه‌های جوانان

۲۰۰۷–۲۰۱۳ نفت تهران

باشگاه‌های حرفه‌ای*

سال‌ها باشگاه‌ها بازی† (گل)†

۲۰۱۰– نفت تهران ۰ (۰)

تیم ملی‡

۲۰۱۰ تیم ملی زیر ۲۰ سال ۱ (۰)

۲۰۱۲–۲۰۱۴ تیم ملی زیر ۲۳ سال ۱۱ (۰)

۲۰۱۵– ایران ۲ (۰)

*تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۵.

‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۱۵

 

علیرضا بیرانوند (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۷۱[۲]) بازیکن فوتبال اهل خرم‌آباد است که برای نفت تهران بازی می‌کند.او در فصل ۹۴-۹۳ لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان برترین دروازه بان سال انتخاب شد.

 

محتویات

 [نهفتن] 

 

    * ۱ حرفه‌ای باشگاهی

          o ۱.۱ نفت تهران

          o ۱.۲ آمار

    * ۲ حرفه‌ای بین‌المللی

          o ۲.۱ تیم جوانان

          o ۲.۲ تیم المپیک

          o ۲.۳ تیم ملی

    * ۳ پرتاب دست

    * ۴ منابع

 

حرفه‌ای باشگاهی[ویرایش]

نفت تهران[ویرایش]

 

بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه بان اول تیمش انتخاب شد. بیرانوند باعث شد که نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم برسد و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد. وی در نیم فصل فصل۹۴_۹۵با اتهامات وارده به سوشا مکانی در شرف پیوستن به پرسپولیس قرار گرفت

آمار[ویرایش]

عملکرد باشگاه لیگ جام قاره مجموع

فصل باشگاه لیگ حضور دروازه بسته‌ها حضور دروازه بسته‌ها حضور دروازه بسته‌ها حضور دروازه بسته‌ها

ایران لیگ جام حذفی آسیا مجموع

2011–12 نفت تهران لیگ حرفه‌ای ۰ ۰ ۱ ۰ - - ۱ ۰

۲۰۱۲–۱۳ ۱ ۰ ۰ ۰ - - ۱ ۰

۲۰۱۳–۱۴ ۲۳ ۰ ۱ ۰ - - ۲۴ ۰

۲۰۱۴–۱۵ ۸ ۰ ۰ ۰ ۰ ۰ ۸ ۰

مجموع کلی ۳۲ ۰ ۲ ۰ ۰ ۰ ۳۴ ۰

حرفه‌ای بین‌المللی[ویرایش]

تیم جوانان[ویرایش]

 

او بخشی از تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در سال ۲۰۱۰ در رقابت‌های تیم‌های جوانان آسیا بوده است.[۳] او دروازه بان تیم ملی جوانان ایران در بازی با اسنرالیا بود که ایران در این بازی ۳-۰ شکست خورد.[۴]

تیم المپیک[ویرایش]

 

او به تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران توسط علیرضا منصوریان در سال ۲۰۱۳ به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا(انتخابی المپیک) دعوت شد.[۵]

تیم ملی[ویرایش]

 

در آوریل ۲۰۱۴، او به اردوگاه تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی توسط کارلوس کیروش دعوت شد اما به جام جهانی راه پیدا نکرد.

پرتاب دست[ویرایش]

 

از ویژگی های دروازه بانی او می توان به پرتاب دست های فوق العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده است. سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. بعد از این پرتاب او نظر باشگاه های بزرگ اروپایی را به خود جلب کرد

یگانه بازدید : 84 یکشنبه 13 دی 1394 نظرات (0)

قلندران جماعتی از صوفیه ملامتی بوده‌اند که ملامت نفس و عدم تظاهر به آداب و رسوم اجتماعی و مذهبی را تا مرز بی‌قیدی و تخریب عادات کشاندند. قلندریه در حدود قرن هفتم هجری در خراسان، هند، شام و بعضی بلاد دیگر شهرت و فعالیت داشته‌اند. البته سابقهٔ قلندریه از قرن هفتم فراتر می‌رود؛ اما اوج شهرت آنان در این زمان بوده‌است.

 

قلندران معمولاً دلقی سبزرنگ از جنس پشم می‌پوشیده و موی سر و ریش و سبیل (و حتی بعضی از آنان ابروی) خود را می‌تراشیده‌اند. ابن بطوطه سبب مبادرت قلندران به تراشیدن ابرو را به شیخ جمال‌الدین ساوجی نسبت می‌دهد که برای رهایی از دام گناهی که زنی برایش گسترده بود، چنین کرد. از این رو مریدانش نیز این کار را مرسوم کردند.[۳]

 

جمال الدین از جمله بزرگان معروف این فرقه در اواخر قرن ششم بود. یکی از مریدان وی به نام محمد بلخی رسم جولق پوشی را به رسوم قلندریه افزود.[۴] در قرون بعد این طریقت به وسیله سید جلال‌الدین ثانی، معروف به مخدوم جهانیان (۷۸۵-۷۰۷) در هند و نقاط دیگر رواج یافت.

 

    آنچه مسلّم است و شواهد مکرر نشان می‌دهد، کلمه قلندر در آغاز به معنی مکان تجمع اعضاء این فرقه از تصوف بوده که آنان را قلندری می‌خوانده‌اند. لغت قلندر از قرن ششم به بعد به معنی شخص به کار رفته‌است.[۵]

 

    ظاهراً قدیمی‌ترین مورد به کارگیری لغت قلندری در ادبیات فارسی رباعی ذیل باشد که احتمالاً در اواخر قرن چهارم یا حتی قبل از آن سروده شده‌است:

 

من دانگی و نیم داشتم حبهٔ[۶] کم دو کوزه نبی[۷] خریده‌ام پارهٔ کم

بر بربط من نه زیر مانده‌است و نه بم تا کی کوی قلندری و غم غم

 

[۸]

 

باباطاهرهمدانی، قلندر را در معنی شخص به کار برده‌است:

من آن پیرم که خوانندُم قلندر نه خانُم بی نه‌مانُم بی نه لنگر

رو همّه رو ورآیم گرد گیتی شو درآیه و او سنگی نهم سر

 

[۹]

 

سیدای نسفی از نمدپوشی قلندران یاد کرده‌است:

قلندرمشربم با اهل دنیا رو نمی‌آرم گهی چون آینه عریانم و گاهی نمدپوشم

 

[۱۰]

 

همچنین از کلاه نمد و تخته‌پوست سخن گفته‌است:

با کلاه نمد و صورت رنگین امروز خامه موی در این شهر قلندر باشد

تندی مکن که جرم تو بسیار دیده‌ام چون تخته‌پوست در ته پای[۱۱] قلندران

 

[۱۲]

 

    .... دیگر زینل‌نام قلندری است.... از کلاه نمد و پوست تخت به هوس افسر و سریر و از جریده و شاخ نفیر به فکر علم و نفیر افتاده و از چادر قلندری پا به خرگاه دارایی سلطنت گذاشت.[۱۳]

 

آرمینیوس وامبری [۱۴] در سیاحت‌نامه [۱۵] خود از قلندرخانه‌های قوجه و خیوه و خوقند یاد کرده‌است:

 

    .... در حینی که رفقا سر فرصت مشغول معاملات خود بودند، من به قلندرخانه‌ای که در مقابل تنها دروازهٔ شهر (شوراخان) واقع است، مراجعت کردم و در آنجا چند درویش را دیدم که از فرط استعمال افیون به صورت یک پارچه استخوان درآمده بودند.[۱۶]

 

معنی کلمه قلندر: چون قلندرها سر را می تراشیدند؛ بنابراین باید صورت اصلی کلمه قلندر "کل اندر" بوده باشد. این بیت شعر حافظ گواه آن است: هزار نکته باریکتر زمو این جاست نه هر که سر بتراشد قلندری داند.

نمونه‌هایی از کاربرد قلندر در ادبیات فارسی[ویرایش]

ضرب المثل[ویرایش]

 

    از قلندر هویی، از خرس مویی

    شب دراز و قلندر بیدار

    یک مویز و چهل قلندر

 

شعر

یگانه بازدید : 114 سه شنبه 31 شهریور 1394 نظرات (1)

آب زیاد سنگهای کلیه و سیستم ادراری را درمان می کند

مشهد – ایرنا – یک فوق تخصص نفرولوژی کودکان گفت: مهمترین روش برای پیشگیری از بوجود آمدن سنگ ها در کلیه و سیستم ادراری و حتی درمان آن خوردن آب زیاد است.

 

'فاطمه قانع' روز پنجشنبه در حاشیه همایش 'بیماریهای شایع کلیوی کودکان' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در کشور ما خوردن آب زیاد مرسوم نیست و مردم خوردن نوشیدنی های دیگر به جز آب را ترجیح می دهند.

 

وی بیان کرد: خوردن نوشیدنی هایی مانند نوشابه و دلستر که دارای قند فراوان است، زمینه تولید سنگ در کلیه و سیستم ادراری را فراهم می کند.

 

وی گفت: ایران، ترکیه و کشورهای عربی جزو مللی هستند که به خاطر خشکی آب و هوا، نوع تغذیه و عوامل ژنتیکی روی کمربند تولید سنگ در کلیه و سیستم ادراری قرار دارند که پیدایش این نوع سنگ ها در کشور در استانهای خراسان، فارس و سیستان و بلوچستان شایع است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد افزود: تولید سنگ در کلیه و سیستم ادراری بین کودکان کشور بویژه کودکان خراسان رضوی و استانهای مزبور بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

 

قانع افزود: زمینه خانوادگی و ژنتیکی، نوع مواد غذایی مصرفی، مصرف تنقلاتی مانند چیپس، پفک، همبرگر، فست فودها که سرشار از نمک است، استفاده غیرصحیح از مواد غذایی که نمک زیاد دارند، مصرف کم آب و خشکی هوا در مناطقی که هوا گرم است، از عوامل بروز شیوع سنگ های کلیه و سیستم ادراری به شمار می روند.

 

وی توصیه کرد در مناطق گرم باید مصرف آب توسط افراد بویژه کودکان زیاد باشد و اگر نوشیدن آب زیاد از همان ابتدا به کودکان آموزش داده شود از بروز سنگ در کلیه ها و سیستم ادراری حتی در کسانی که زمینه ژنتیکی نیز دارند، جلوگیری می شود.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولین توصیه ما به همه افراد این است که اگر در خانواده سابقه سنگ سازی در کلیه و سیستم ادراری دارند حتما در رژیم غذایی خود تغییرات لازم را از جمله استفاده از آب و مایعات فراوان و غذای کم نمک لحاظ کنند.

 

قانع افزود: برخلاف نظر عامه مردم که فکر می کنند کودک دارای سنگ کلیه نباید شیر و لبنیات مصرف کند، توصیه می شود مصرف لبنیات قطع نگردد و تنها از آب زیاد و غذاهای کم نمک مصرف کنند.

 

این فوق تخصص نفرولوژی کودکان بیش فشاری خون را یکی از نشانه های بروز سنگ در کلیه و سیستم ادراری کودکان عنوان و بیان کرد: کودکان هم ممکن است به علت بیماریهای کلیوی دچار بیش فشاری خون باشند.

 

وی افزود: در کودکانی که دیابت در آنها زود شروع می شود و در بزرگسالان که دیابت دارند، قند خون کلیه را درگیر می کند، لذا کودک یا فرد بزرگسالی که قند خون دارد باید از نظر بیماریهای کلیوی و سیستم ادراری مورد آزمایش قرار گیرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود املاح در آب را در بروز سنگ های کلیه و سیستم ادراری بی تاثیر دانست و گفت: اگر آب یک شهر املاح داشته باشد باید همه افراد به سنگ کلیه مبتلا شوند در صورتی که موارد گزارش شده مربوط به چند نفر می باشد.

 

همایش یک روزه بیماریهای شایع کلیوی در کودکان با هدف شناخت بیماریهای کلیوی شایع بین کودکان مانند سنگ های کلیوی و سیستم ادراری، با حضور پروفسور 'فرحناک اسدی' فوق تخصص نفرولوژی کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی راش شیکاگو در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

 

در این همایش چهار پنل تخصصی با موضوعات 'هماچوری در کودکان'، 'دیالیز صفاقی، هیپرتانسیون'، 'سنگهای کلیه و سیستم ادراری در کودکان' و 'بررسی هیدرونفروز زمان جنینی و شیرخوارگی' نیز با حضور استادان و فوق تخصصان نفرولوژی، اعصاب، قلب، غدد، ارولوژی، جراحی، عفونی و خون کودکان برگزار شد.

 

7489 / 664

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا شما از مجموعه مبارزه سیو راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 1,206
  • بازدید کلی : 30,658
  • کدهای اختصاصی
    همراه اولم, [23.03.16 05:51]



    در اين وبلاگ
    در كل اينترنت